tisdag 2 april 2019

2019:14:2 Inte en droppe svett ....

Jag var bokad på passet idag, men avbokade det rysligt snabbt när jag såg att proggen sa snatch. Vad är oddsen? Alltså, det här börjar nästan bli foliehattkonspirationsteoretiskt...

Så istället gick jag körde lite blandade axelprehabövningar och avslutade med några goa ... Ja? Vilken övning? Se rebus i bilden :-D


Lite klurigt kanske, men ni kommer väl ihåg att på crossfittiska så benämer vi alla övningar med antingen konstiga namn eller engelska namn... 

Så, deadlift aka marklyft blev det idag. Inte så jag blev svettig då, men lite trött, och nån gång behöver man ju köra tungt utan flås också! 

5 reps per vikt på: 50, 60, 70, 80, 85
2 reps på 90
2 försök på 97,5 (pers 95)

Sen några "Spinal waves" - min kropp har fortfarande inte fattat vad den ska göra, lite befriande att se att även supervältränade och superrörliga kompisen inte helt fick till det... Men jag fortsätter öva! Blir dock inga 15 minuter om dagen, jag kan göra typ 3 repetitioner sedan blir jag så yr att jag måste pausa... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina