torsdag 4 april 2019

2019:14:3 Nu fick tanten bekänna färg! #barbent #nuärdetvår

Våren är här på besök! YEY! Laddade för dagens pass med kaffe på terassen, galet gött, jag tog fram kortbrallorna.. sen tänkte jag.. tänk om dom inte passar.. 😱 så det var med lite darriga händer jag drog på dom... och TADAAAAA dom passade! 👐

När dessutom coach Eva stod för själva påhejandet och passet såg ut att vara mer än lovligt förbanant jävligt jobbigt, ja, då är det EXAKT vad jag behövde för att få ur all frustration ur kroppen som jag samlat på mig idag!
 sku
Crossfittare har ju nån slags kärlek till löpning. Jag kommer aldrig att bli en "riktig" crossfittare för fy satan vad jag hatar att springa, även en kort runda på knappa 100 meter runt vår hinderbana...  Men idag var det all about that löpning kan man säga. Och ärligt, jag trodde nog inte att den dagen skulle komma då jag tycket att själva springande kändes som vila... men det gjorde det fan idag...

Först uppvärmning, 2 varv
1 varv löpning
10 wallballs
1 varv löpning
10 twitstkast mot vägg
1 varv löpning
10 utfall

Så redan här är jag alltså uppe i 600 meter löpning. .. 😆

Sen till väsentligheterna, själva wodden.....

35 min amrap, 1 varv löpning varje 5e minut
10 clean and jerk
10 t2b (tuck-ups)
10 one arm devilspress (burpee på en hantel, svinga upp hanteln istället för hopp)
10/10 one arm DB thruster (försökte med 6kg, axeln pallade inte, körde 2,5 kg)

Jag gjorde nästan 5 varv, saknade typ 7 thrusters.

Mer än halvdöd men solen lockade ut mig ändå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina