torsdag 11 april 2019

2019:15:1 Akrobatik-ish och en vägg...

Med lite millimeterpassning i mitt och barnens scheman så lyckades jag klocka in på 17-passet idag. Det kändes som ett kul och annorlunda pass på programmeringen dessutom! Garry var coach och då blir det kettlebell-uppvärmning, så också idag! Så, lite teknik, lite kroppskontroll (för dom som har... herregud... ), lite rörlighetsövningar (hej kylskåp... herregud igen) och sedan över till dagens huvudämne: Gymnastics och body control. 

A: 3 set
8/8 One Arm Ring Row
20/20s Side Hollow Hold

enarms-ringrodd funkade hyfsat, tror jag kanske inte var så plan i kroppen som jag inbillar mig men utan spegel är det knivigt att avgöra för oss som saknar kroppsuppfattning :-D  Side hollow hold on the other hand... Sicket skämt! Det finns en video länkad ovan.. jag LOVAR det jag utförde var inte ens i närheten. Tydligen får man inte heller skylla core-instabilitet på barnafödande när yngsta barnet är nio... Orättvist. Faktiskt. 

B: 3 set
3-10 Supinated Pullup
3-10 Push ups 

Här blir det ju intressant när instruktionen är att ska göra strikt och inte får skala  med gummiband. Jomensåatt. Supinated är alltså det som vanliga gymvärden kallar "pull-ups", dvs med hanryggen vänd bort från ansiktet, det belastar bicpes mer än andra hållet (som i vanliga värden kallas chins). Så, Jag ska alltså hoppa upp och hålla kvar och hålla emot.. till min förvåning lyckas jag faktiskt hålla mig ett par sekunder men på vägen ner rasar jag så fort den största delen av kraften måste komma från axlarna/ryggen istället.  Jag gjorde 3, nästan ;-) Push-ups på fötter. Men hörrni. Jag kom faktiskt upp! Jag är - igen - inte särskilt säker på att det var med nån slags korrekt teknik och på nervägen, samma visa igen, sista biten håller jag inte. Men ändå. Jag kom upp! YEY!

C: Helen – 3 RFT 
400m Run
21 KBS 24/16 – Rx + 32/24
12 Pullups – scale: Jumping Pullups

Avslutande del en klassisk wod "Helen", vår TimeCap var 15 minuter för vi hade inte mer tid ;-) och jag gjorde jumping pull-ups. Jag gjorde den på 14 minuter, och i stort "unbroken", vilade några andetag i vändingen på löpningen och efter 6 pullups. Faktiskt lite stolt över mig själv. Å andra sidan var det hej-väggen i samma stund som jag rasade ner från räcket efter sista pull-up-en... Så...  Där låg jag och kunde inte riktigt få kontroll på andning och mina ben gjorde så jävla ont efter att ha sprungit (jag HATAR verkligen att springa)... Men till slut så lyckades jag samla mig och resten av gänget bildade hög runt mig så jag slapp flytta mig för bilden. Det är kompisar det ;-) Tack gänget! 

Och sen, jag sen känns det ju helt fantastiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina