söndag 31 mars 2019

2019:13:3 Om när pannbenet vinner över mjölksyran #teamwod @gjuteriet

Teamwod idag och jag hade den otroliga turen att få teama med grymma Johanna! Ett roligt pass som slutade rakt in i rodd-väggen för min del... sinnessjukt mycket mjölksyra i låren och sista 200 metrarna gjorde jag ENBART för att Johanna vrålade på mig 😎😜 Envishet in i döden är både min svaga och min starka sida 😳.

När jag teamar så är det ju i 99% av fallen så att jag är den "svaga" team-partnern eftersom alla mina gjuteriet-träningskompisar är så sjukt starka, snabba och vältränade 😲 så jag är liksom van att jaga och det är nog bra att jag är så otroligt lite tävlingsinriktad tänker jag, just i team-woddar gör det ju dock att jag pressar mig lite extra, så min teamie inte ska behöva stå och bli kall i väntan på att jag ska orka göra 8 burpees liksom😬

Nåja, efter ett par minuters raklång vila face down så vågade jag prova om benen höll och det gjorde dom... 😜



Men innan vi rodde hade vi kört 4 små rätter i form av 7 min amraps, team om 2, fri delning, 1 min vila mellan woddarna. Jag och Johanna delade 7/8

A: 15 pullups (jumping) + 15 Burpees
B: 15 Boxjumps (steps) + 15 medboll over sholder toss
C: 15 KB-sving (16 kg) + 15 Goblet squat (air squat)
D: 15 pushups (knä) + 15 v-ups (tuck-ups)
Buy out; 2000 meter rodd

Riktigt roligt och förbannat jobbigt, som vanligt 😊 Tack Coach Eva! 💪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina