tisdag 12 mars 2019

2019:11:1 Om lite kärlek och inga snatchar

Idag blev jag förvarnad om att det stod snatch på programmeringen så jag kastade mig på avboka-knappen och lämnade varm hand över min plats till en bättre behövande atlet 😜 För jag tänkte inte ge mig på ännu en självförtroende-sänkande session där min kropps alla tillkortakommanden multipliceras och spot-lightas. Nope. Nej. Inte.

Så istället tog jag tillfället i akt att ge min kropp lite rehab/prehab-kärlek, inget ont som inte och allt det där.. 😉 men nån cardio blev det inte direkt 😝 jag har ju ett litet sidomission om att någon gång under året bli av med det  oönskade fluff som under rehab-och-jobba-halvt-ihjäl-mig-året har återkommit 😠 och då krävs det cardio åtmistone två gånger i veckan. Får försöka hitta en lösning på det nånstans.

Nåväl. Jag gjorde utåt- och inåtrotationer, latsdrag, stretch och böj och sträck och tryck och sånt där. Sedan gjorde jag hoppträning, enbenstwisthopp, grod/squat-hopp och tvåbenstwist.  Hyfsat oengagerat men ändå. Det blev gjort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina