onsdag 27 mars 2019

2019:13:1 - Satan i gatan så jävla jobbigt det var idag då....

Fick till slut en plats på dagens pass, ungarna hade genrep i ishallen inför showen på fredag så jag fick liksom en timme över så vad då annars göra än att träna?

Basic-pass, coach Tom, well, jag skulle kanske anat oråd i mössan men va fan, han är ju så jäkla positiv hela tiden så man glömmer bort hur ont det gör 😜 och efteråt när dom där goa endorfinerna bara rusar omkring, ja då äger man världen för en stund 😍


Men ont gjorde det. I axlarna. 😱 Fick faktiskt gå och hämta kylsprayen. Jag vet. För mycket av det roliga och för lite rehab. 😳

Först, en eloge till Tom, för som uppvärmning var det double-unders-träning, något som jag knappt tror att jag har fått alls sedan jag började på gjuteriet, inte organiserat i alla fall. Fet tumme upp för den! (jo, jag hoppade, ja jag kommer att ha ont i morgon)

Sedan en sån där kill-me-slowly-wod.... Pyramid-wod där man bygger på en övning varje varv.

1. 10 burpees
2. 25 Pushups
3. 50 Lunges
4. 100 situps
5. 150 air squats
TC: 30 min

Varv1 är alltså 10 burpees
Varv 2 är 10 burpees och 25 pushups
Varv 3, 10 burpees, 25 pushups och 50 lunges
osv

Jag tog mig till 20 lunges i 5e varvet. Hade behövt minst 12 minuter till för att göra klart. Min akilleshäl är ju pushups, jag gjorde dom i gummiband från riggen men det är ändå ruskigt tungt att göra 25, försökte variera bredden och inte vara göra crossfit-smala, men varv 3-4-5 blev ändå på knä, alltså, knä OCH gummiband... Man känner sig inte jättestark då 😂

Sen fick coach Tom hybris och introducerade en kombo-övning som han döpte till bull-ball 😂😂😂, och ärligt. FY SATAN så jobbigt!

Ner i planka över en medboll, sedan två donkey-kicks (från plankposition!!!!) därefter två mountain-climbers, därefter hopp in, cleana upp bollen och så en wallball. Repeat. Hans ide var 60 stycken på TC 10 minuter HAHAHAHAHA Jag gjorde 25-ish, tappade räkningen några gånger, erkänner. Gick helt in i väggen och fick krypningar i kroppen och ja ni vet. Eller om ni inte gör det så har ni inte kört in i väggen nån gång 😜

Noll axel-rehab idag. Fy på mig. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina