torsdag 7 mars 2019

2019:10:3 Nu har jag kastat bollar igen! OCH det var ROLIGT!

Alltså, jag börjar bli lite rädd att jag på något sätt kommer att börja gilla bollar, det går ju inte, passar inte alls i min familj... 😏 Men idag HADE jag roligt när coach Eva körde all-in på medbollar på dagens basic-pass.

Riktigt kul. Och jag kommer får rulla ur sängen i morgon! 😂


Par om 2. 10 stationer, jobba i 45, vila 15, varannan bollkastare varannan mottagare.

(några av övningarna finns här, http://www.dintraning.se/ovning/ deras namn där inom parentes)

Loggtoss (Sving kast)
Situps (bollkast liggandes)
Bron - det är som situps men man börjar från ett höftlyft
Wallballs - vilande kompis i planka
Rygg-Rygg - man sitter rygg mot rygg och för bollen mellan varandra
Bollkick - ligger på rygg och kompisen håller bollen högt och så ska man försöka putta på den med fötterna
Hopp-boll, squat med hopp och i hoppet skjuter man över bollen till den andre
Bollbyte - situps med en boll på benen som hålls i 45 grader, kasta en boll, hämta den på benen, ner, kasta den osv
WM - kasta bollen roterat till kompisen som står bakom
Knä-Knä-kasta- raka ben och knäa bollen och sedan situps med raka ben.

Vi körde 2 varv. Precis lagom tungt, Jobbigt men inte dödsjobbigt. Bara roligt! Heja Eva och TACK! 💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina