tisdag 5 mars 2019

2019:10:2 "Gymnastics och body control" - exakt vad min kropp behöver!

I crossfit är rörlighet en viktig del, lite halvjobbigt för ett kylskåp som mig. 😏 Men så bra då att vi har pass som är speciellt uformade för rörlighet, kroppskontroll och bålstyrka... Ett sånt "fick" jag idag av Isa!

A) EMOM 6 minutes
40 sek Saddle stretch (benen ut åt sidan , sittande, den gamla klassikern)
30 sek Hand stand (jag fick göra mot låda och slet ändå ramlade ihop på 15-20 sek

Reflektion: Satan så svag jag är i axlarna!!!!

B) 15 minuter EMOM
10 HSPU / Pushups - jag gjorde pushups på knä
10 T2B / kipping leg raises - den senare var mitt val
30 sekunder bent hollow rock

Hollow hold är en core övning som är väldigt utmanande, den kan man göra "rocking", dvs att man gungar den, just det är typ elite-nivå på så vi fick göra den med benen böjda, lite lättare men fortfarande väldigt utmanande!

Reflektion: Mina händer gör ONT men jag börjar få tillbaka lite mer stabilitet i kroppen

C) AMRAP 8 minuter
20DU/40SU
5 burpees
Gjorde 6 varv + 20 hopp

Reflektion: Det var längesedan jag hoppade nu, och det är många muskler som saknat det, dom i snippan också... medium-tena räcker INTE 😳, klarade ca 15 hopp utan att läcka men sen gick det inte. The only way is up ... eller hur? 😈


Även om jag inte klarar dom här övningarna särskilt bra så känns det ändå okej eftersom jag vet att om tränar precis mina svagheter! Nu ska vi se hur knät reagerar på dom 260 hopp jag gjorde idag. Håll tummarna åt mig är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina