söndag 10 mars 2019

2019:10:4 Om att känna sig hel igen!

Sunday - Funday! Team-Wod på gjuteriet är alltid roligt, men idag extra roligt, en massa olika övningar och jag gjorde ALLA, så galet skönt att inte stå och titta på tavlan och fundera på vilka ersättningsövningar jag ska göra istället för dom som "alla andra" gör - den normala "skalningen" är tillräcklig! Jag känner mig hel igen! Ja, eller, i alla fall bara lika halvskadad som jag var innan menisken gick sönder 😂


Det måste ju vara ett tecken att min gamla idol Howard Jones dök upp på radion på vägen hem med "Things can only get better" - eller hur? Dags att ta tillbaka mitt liv, my life, my rules. 💥 💪💪 Ut med det gamla och in med det nya och ring klocka ring.... 😜

Först uppvärmning i vårsolen - 400 meter löpning, som jag gjorde 👊 kändes inte i knät när jag sprang, hoppas det inte gör det i morgon heller.... 

Sedan en wod med total TC på 30 minuter i team om 2

a) 3 varv var (dela i varv, dvs you-go-i-go, eller vartannat varv, vi körde y-g-i-g
(vår skalning, lägsta nivån)
12 alt db snatch 10 kg
10 burpee over db
7 pullups - gummiband 

2 min rest

b) AMRAP Fri delning
40 boxstep
40 db pushpress (2x6 kg)
40 wallballs (6 kg)
40 medball kick
40 boxjumps

och YES gjorde boxjumps! Bara på lägsta höjden, men ändå - så gött! 

Hjälp mig nu att hålla tummarna för att jag inte vaknar med ett svullet knä i morgon! 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina