söndag 24 mars 2019

2019:12:4 Vår i luften och teamwod #älskardet

Förutom allt det andra helt fantastiska med Gjuteriet så finns också en liten extra bonus... På baksidan, väldigt vindskyddat har vi en liten "terass" där man kan sitta och ha det gött - eller träna men just idag, efter passet när vi kom ut.. vindstilla, sol och säkert 20 grader! SÅÅÅÅÅ UNDERBART! Slog mig ner hos dom här tokstollarna och hängde lite!



Idag var det coach Cajsa som höll i kritan och då såg passet ut så här;



Uppvärmningen var först en skattjakt, som man också skulle kunna kalla "många sätt att kräla på golvet på" 😜 påminde mig om Coach Tommy som brukade köra svansleken 😂 för oss som inte älskade skolgympan kan den typen av lekar ge hemska flashbacks 😝 men i crossfit är ju alla kompisar så det funkar ändå på nåt sätt! Sedan en 8 min amrap u-go-i-go, med 10 cal rodd och kompis i planka (jag gjorde hollow-övningar för att skona axeln), löjligt jobbigt 😱

Sedan över till väsentligheterna. Och jag erkänner. Jag har haft ont i knät. Så jag ska göra som fysio-Anna säger och backa vilket då idag innebar att jag gjorde db-alternating-snatchar med 7 kilos hantel och boxsteps istället för boxjumps och jag hade "bara" 12 kg KB i svingarna. Teamade idag med Emil och vi var klara på ca 27 minuter, vilade en kortis och körde sedan wallballs till time-cap på 30 minuter. Precis lagom söndagspass! Trött men inte in i väggen. Heja mig!

Belöningen efteråt var nästan det bästa. Sitta en stund i solen med en Nocco och bara ha det gött!

Livskvalite de luxe! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina