måndag 4 mars 2019

2019:10:1 MMM - Motherfucking Madness Monday! - dessutom "utskriven" från fysio-Anna!

Nu har jag tjurat färdigt 🙄 😁 så då passade det bra att det fanns platser kvar på Cajsas basic-wod idag 👍 Särskilt som att (sjukt kompetenta) Fysio-Anna på IFK Kliniken innan idag "skrivit ut" mig från rehab och jag får nu avgöra själv hur mycket belastning jag tål. Allt, men inte varje dag och inte gigantiska mängder. Fortfarande är böj under nittio inte rekommenderat men "upp till mig om jag vill ta risken" 😱 Och såklart måste jag fortsätta nöta rörligheten annars sitter jag snart i sörjan igen... Jag vet. Jag ska. Hoppas jag... 😳

Nåja. Cajsas wod idag var BRUTAL. For real, utan teamie Linda hade jag never ever tagit mig igenom den! Att se Simon den starke 😉 fullständigt krossa wodden med en knapp andfåddhet skapade lite ilska att använda som bränsle också. Du är så grym Simon! Keep it up!


Så där löjligt fånigt glad blir man när hela kroppen är fullpumpad med underbara fantastiska endorfiner! 💓

Vi hade uppvärmning med att kasta medicinboll idag, jag tycke det var roligt. Faktiskt. Jag roligt med en boll? Ni som känner mig förstår hur osannolikt det är att det skulle hända, men planeter i kors och allt det där så är tydligen ingenting omöjligt! 

Om nån skulle ha lust att prova det vi gjorde idag så behöver ni en medicinboll (vår var 3 kg), en låda och ett par hantlar (Vi hade 8 kg, jag körde 6kg kettlebell i thrusters och pressar). Och en kompis då.... 😉💪💪

Team om 2 - fri delning, TC 40 minuter
100 Medbollsitups
90 Thrusters
80 Medboll sidokast
70 burpee boxkliv med hantlar (FY FAN I HELVETE SÅ JOBBIGT!)
60 Medboll-ryss-kast
50 Lunges med hantlar
40 Wallballs
30 S2OH pressar
20 Burpees (FOR REAL??? ) #ingenälskarburpees
10 Manmakers

Allt efter som jävla burpee-boxkliven var dimma. Och i medbollrysskasten så hade jag problem att aktivera bålen så jag fick faktiskt känning i ländryggen så där förlorade vi lite tid. MEN Trots det så slutade Linda och jag inom timecap på 37.50 - SÅ SJUKT SKÖNT! Hejja oss - fan vad vi är BRAAAAAAA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina