torsdag 28 februari 2019

2019:9:1 Om att planeterna krockar och månen gömmer sig

Så här. Dom veckorna jag har barnen och i deras issäsong så har jag svårt att träna deras träningsdagar, dvs, måndag, onsdag, fredag och söndag. Återstår tisdag och torsdag och lördag. Eftersom det också är svårt för mig att hinna hem från jobbet dom dagar dom har träning blir jag "tvungen" att ta "kontorsdagar" tisdag och torsdagar, vilket då gör det svårt att hinna till träningspassen. Lördagar just nu är open-pass men i vanliga fall är det den dagen jag försöker sova (jag är en sån som sover bäst mellan 7-11 på förmiddagen), för att få ihop nån slags veckosömn som är rimlig. (Denna lördag har storebror tävling) Idag hade jag dock lyckats få ihop det så att jag kunde åka tidigare från jobbet och köra wodden klockan fem. På progammeringen styrka. Och vilken jävla övning tror ni att det är?

FUCKING JÄVLA SNATCHHELVETE.


Jag fattar inte hur det kan vara så att jag så sjukt ofta slumpmässigt hamnar på snatchpass, den övning jag varken kan eller bör göra. Idag dessutom i kombo med två andra övningar jag inte heller får göra - overhead squats och hopprep. TJOOO.

FUCKING NOT

Så, det enda jävla passet jag kan köra den här veckans om jag stridigt och slitigt för att få till blir ett där jag ändå får göra mina egna övningar helt och hållet. Värdelöst Sickan. Riktigt jävla värdelöst. Jag kanske bara ska ge upp hela den här crossfitgrejen och börja gå på lättgympapass på friskis. Det kanske passar mig bättre. Eller skita i det helt och hållet och äta kladdkaka i soffan istället.

Jag körde alltså teknik med pinne, provade några snatchar med 15 kilos stång men jag tappar ländryggen direkt och får ont både där och i axlarna. Gjorde några teknikövningar i OHS, motsvarande typ rörlighetsövningar för ryggen. När dom andra sedan gjorde 1 rm i snatch så gjorde jag det på Power Cleans, fick upp 42,5 kg.

Wodden som inte hade ett skit med vad dom andra gjorde var för mig.

12 min amrap
8 PC (25 kg)
5 burpees
8 goblet squat (6 kg)
5 burpees.

Resultat: 4 varv.


Jag behöver bra träningspass för att hålla ihop mentalt. Det är min livlina och utan den faller jag ihop. Så nu ska jag gå och ramla och gräva ner mig och kanske komma tillbaka nån gång nån annan vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina