fredag 8 februari 2019

2019:6:2 En härlig påse gott-å-blandat och en jävlig avslutning

Coach Eva brukar sätta ihop roliga basic-woddar, så även idag! Sen vet jag inte om Open 12:1 är "rolig" - mer överjävlig - jag älskar inte dom, än. Vilka? B u r p e e s a r n a!



Vi började med lite uppvärmning i kategorin blandade småhopp, tror coacherna älskar att se oss krypa omkring på golvet helt enkelt 😂

Wodden idag var i 3 block om 8 minuter vardera.

P1: Rodd för meter
P2: wod
P3: Hålla 3 kg medboll rakt ut

Woddarna
a) 7 Thrusters (15 kg), 7 boxjumps (steps), 7 KB-sving  (16 kg)
b) 7 pushups, 7 boxsteps, 7 Goblet squats (6kg), 3 Burpees
c) 7 situps. 7 box over, 7 BB snatch (12 kg), 3 burpees

Jag satt på roddmaskinen sista 30 sekunderna och då lyckades jag faktiskt få upp mitt tempo till 1,40-1,45, det orkar jag ju inte hålla nån längre stund, men ändå! Hejja mig! 👍💪

Vi gjorde nästan 2 varv på 8 minuter i alla tre. Lagom fredagsfys tänkte vi. Men sen kom kallduschen när Eva skriver Open 12:1 på tavlan... "men är det inte den där jävliga burpee-wodden" tänkte jag, och jo det är det. Jag hade fått no-rep på alla mina 38 om det varit tävling. Det är alltså max antal burpees på 7 minuter men efter varje burpee ska man hoppa upp och toucha en punkt typ 15 cm över dit man når som högst.  Jag är stolt över att jag klarade av att pacea mig och hålla hyfsat jämnt tempo alla 7 minutrarna. Det är ju en övning som innehåller en armhävning i varje rep så mina axlar är inte jättelyckliga och det tar lite extra tid för mig #undanflykter 😛. Men alltså det är 5 per minut. Lite högre tempo än så ska jag nog klara nästa gång.

Tack Eva för passet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina