tisdag 12 februari 2019

2019:7:1 Lite tisdagssnatchar

Det är ju det där med att kolla programmeringen i förväg... Nu gjorde jag inte det så idag fick jag utmana min kropp med "hang power snatch" Snatch är alltså "ryck" en tyngdlyftningsövning som nog är bland det svåraste man kan utmana sig själv med - tekniskt...

och därav att mina var i mina bästa stunder bara katastrofala... (jag filmade så jag har bevis för eländet), men jag körde tillräckligt låga vikter för att inte riskera alltför stora skador...  men det blir nästan skrattretande när jag kollar på filmen och ser att jag böjer IN handleden... herregud liksom.. det är ju "bara" en clean som ska fortsätta upp liksom... och core-aktiveringen? Sicket skämt.

jaja. room för improvements finns det i alla fall!


Passet i sig var det inget fel på. Bra teknik och uppmjukningsövningar, 15 minuter "bygg 1 rm" vilket ju var lite knepigt när jag har så katastrofal teknik men 20 funkade i alla fall, 25 fick jag upp men det var nog extremt tveksamt om det räknas som ett godkänt lyft... 

Sedan avslutade vi med en 9 minuter AMRAP med 
15 T2B (gjorde knee raises)
10 marklyft
5 hang power snatch (20 kg)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina