lördag 23 februari 2019

2019:8:4 Rehab, larm och Open 19.1

Nu har "open"-cirkusen dragit igång i crossfit-världen, det är som vår version av VM där alla kan kvalificera sig via kval som hålls i den egna boxen. Min box har pass där dom står för domare på lördagar. Man kan köra "RX" eller "skalad" där skalad är en lättare variant för dom som inte bor i boxen eller råkar vara födda fysmonster 😉.

Jag har inte registrerat mig och tävlar därför inte men jag kan ju köra woddarna ändå, i alla fall de som inte är omöjliga med tanke på skador och begränsningar och årets första wod 19.1 var faktiskt en sån

AMRAP 15 minuter
19 Wallballs 9/6
19 cal rodd

Jag hade ju ingen domare så jag är rätt säker på att en hel del av mina wallballs var no-rep, jag satsade på skalade höjden men tror att rätt många ändå var uppe på rx-höjd faktiskt. Inte för att det egentligen spelar någon roll. Men jag tänkte att det var inte så länge sedan som jag hade problem med att orka 10 med en 3a och idag gjorde jag ju faktiskt 4*19 med en 6a, så hejja mig!!!

Japp, mitt resultat blev 4 rundor, då stod klockan på 14,21 och jag började inte på ett varv till utan stannade där. Hyfsat trött 😂 Men glad! 😍


Innan dess hade jag kört axelrehab/rörlighet och mitt i den fått köra hem då jag fick ett röklarm från verisure.. visade sig att ryggbiffen i ugnen orsakat lite dimma i lägenheten 😱 supertrevligt och lugnt från larmcentralen som alltid, älskar mitt verisure-larm! Stängde av ugnen, öppnade alla fönster och vädrade och åkte tillbaka till boxen 😜 

Gör den här övningen själva, så förstår ni hur sjukt dåliga axlar jag har 😱 Längdryggen ska ha kontakt med golvet, ingen svank! Tummarna ska ner i golvet med raka armaar. Jag får SLITA för att få ner dom och då har jag ju mjukat upp, stretchat och töjt en halvtimme innan det här... MEN för en månad sedan fick jag inte ner dom alls, så framsteg! 






Dags att göra klart den där ryggbiffen nu och så ska jag se ett par avsnitt till på Outlander-serien 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina