söndag 3 februari 2019

2019:5:2 Teamwod en perfekt söndagsmorgon!

Inget ont som inte.. ni vet... Barnens träning flyttad till ikväll då Gp-pucken behövde våra tider, då kunde jag köra söndagmorgonens teamwod! YEY liksom. Ännu mer Yey när jag kommer dit och möts av ett stort soligt leende från den här stiliga unga mannen!


Vi teamade upp i först en burpee-idioten - alltså det måste vara crossfittens mest djävliga övning, kombinera idioten med burpees liksom.. fy fan. 

Därefter 14 minuter AMRAP  You-go-I-go, en variant på Garrys håll-käften-wod från igår. Baksidan då att köra med en atlet som Simon som team-mate är ju att vilan blir väääääldigt kort när han gör sina armhävningar fortare än jag hinner blinka... 😅

5 situps m medboll-kast (6 kg)
5 armhävningar (liggande hantelpress 2x5 kg för mig)
5 boxstep med hantlar (2x5 kg, hög låda halva tiden)
1 kullerbytta (burpee)
5 Wallballs (6 kg)

Jag gillar den här typen av enkla övningar, det blir väldigt bra cardio. Det finns chans att andas lite och det är lätt att pacea sig men iom att team-kompisen står och väntar så finns det ändå tillräckligt med press för att inte bara lata sig igenom passet. Me like 👍

Nästa del var i team om 4 och då hookade jag och Simon upp med Peter och Pernilla. 💪 Lite förvånande ovanligt lätt gjuteriet-upplägg. Jag tänkera att coach Cajsa (som är realtivt ny) inte vill få rykte om sig att vara barbarisk 😂 men liiiite mer kunde vi ha lagt in här. 

"Samla minuter"-upplägg 6 minuter totalt per team per block. Ett block i taget. Vi gjorde så att vi körde i turordning så länge var och en orkade och bytte snabbt så slapp vi räkna sekunder. Funkade bra. 

Övningarna var:
Handstand (gjorde mot låda, klarade få sekunder men points for effort)
Planka (samma sak, axlarna pallar inte)
Jägarvila - jag bidorg med mina 1.5 minuter i alla fall
Deadhand - hängde nästan 1.30 i sträck, det är jag lite förvånad över faktiskt. Längesedan jag testade, här ser jag en klar effekt av all min rehab- dubbel-yey! 

Hade det passet gjorts av typ Marie eller Isa eller nån annan horn-försedd coach 😉 hade det snarare varit så att en person gjorde det där, 1 vilade, 1 rodde för x meter och 1 gjorde burpees 😜. Men nu fick vi ju både tid och energi att dansa loss lite istället! 😎

Efter passet gjorde jag 2 toes-to-bar - måste ju hålla igång det nu när det äntligen släppt igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina