torsdag 21 februari 2019

2019:8:3 Ett pass med en konståkningsgäst!

Den här killen tränar "till vardags" konståkning 4 gånger i veckan, men behöver kompletterande träning, idag provade vi om han är stabil/stark/gammal nog för att ha crossfit som komplettering. Han tyckte det var väldigt roligt, vilket ju är en bra början! Det är dock tydligt att han saknar lite grundstyrka framförallt i core så han behöver fortsätta med kroppsviktsövningar och nöta lite arc-hollow ett tag till så testar vi igen om ett halvår! Det var roligt att ha dig med - och jag ser fram emot nästa gång vi kan träna tillsammans! 💓


Tack Garry och Gjuteriet för att ni lät honom prova!

Programmeringen idag var "gymnastics and body control" och teknikövningar var KB-sving och Handstand-pushups 👍 Jag ägnade ganska mycket fokus och tid åt att försöka se till att konståkaren inte gjorde några tokigheter men lite träning för mig blev det ändå!

Först 3 varv av 10 scap-pulls, 1-8 strikt pullups (med hjälp), 15 situps,  det blev inte riktigt tre varv för oss för det hann vi inte och ärligt, jag klarar inte ens en kvarts pullup 😜 men jag hänger inte läpp för det, det är en övning jag har helt kapitulerat inför, jag kommer aldrig att klara det och jag orkar inte längre träna/bry mig om att lära mig.

Sedan en skum variant av Wod där vi skulle jobba i 90 sek och vila i 30 sek i 18 minuter, blev väl hattigt tycker jag istället för att man får köra på i sitt eget tempo och vila där det passar. Den kan vi hoppa över i fortsättningen tycker jag.

10 HSPU (sittande axelpress)
10 KB-sving
10 T2B (kippade benlyft)

Behållningen idag var att få se glädjen i konståkarens ögon, att han tyckte det var roligt. Det är lovande för framtiden! För egen del var det nog ett av dom mest ineffektiva passen jag kört 😂 men jag är liiiite svett så jag räknar det ändå 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina