torsdag 14 februari 2019

2019:7:2 Om att ge sig själv rätt förutsättningar....

Läsa programmeringen är ju som sagt en typish bra grej. Men det finns fler saker som liksom är en bra sak att göra om man vill få ut några resultat av sin träning, eller för den sakens skull överleva passet.. Äta till exempel. 🙄 En max-måltid till lunch och en halv banan till mellis är t.ex. inte en riktigt bra uppladdning för ett crossfit-pass... 😳 En annan typish bra grej är sömn. Typ mer än 4,5 timme... 😳😏.

Så, riktigt bra förutsättningar för ett fail idag alltså... När jag kommer till boxen och kollar tavlan så är det Metcon rakt igenom... och ja, det var nog exakt vad min kropp hade behövt idag, om den hade fått lite bättre bränsle än en jävla sunk-burgare och lite mer sömn.. Nu blev det en rätt jävlig kamp faktiskt. Men det gick. Det gör ju det. Ändå. Men snällt är det ju inte. Mot kroppen alltså.

Det passade ju väldigt bra att vi just i dag körde ett hjärtstärkande pass tycker jag! Så det här blev min valentin-present till mig själv och mitt hjärta!


Vi inledde passet med lite kettlebell-lek och sedan en uppvärmning med en 8 min amrap i par om 2.

12 kb-sving (12kg). 10 BB-snatch (12 kg), 7 Boxjump (step), 5 Burpee-wallball

Själva wodden var sedan 3 rounds av:
2 min rodd
2 min power clean (25 kg)
2 min burpees
2 min su/du (jag gjorde utfall)

Totalt alltså 24 minuter cardio utan paus. Pju. Den tog. I morgon är det vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina