söndag 24 februari 2019

2019:8:5 Om att försöka blåsa iväg en förkylning

Veckans femte pass! YEY! Fast ett med rätt bra skraltiga "luftrör" och hosta och ja... nåt virus har jag i kroppen. Ett rejält cardiopass brukar ju antingen sänka en helt eller skrämma viruset på flykten, så vi får väl se vilket det blev det här gången. För rejäl cardio, det var vad coach Eva hade på tavlan idag. ...

Jag och Christina teamade ihop oss, #tanterkan, 👵👵 och vi passar bra ihop för är båda väldigt otävlingsbenägna och kör lite i vårt eget lagoma tempo. Jag gillar det!


Eva hade vaknat med vårfeeling så det stod en massa löpning på tavlan, det "får" jag ju inte för fysion så jag rodde istället, det går också bra! 

AMRAP 35 minuter, team om 2, fri delning, båda springer/ror
400 meter löpning/rodd
50 goblet squats (12 kilo)
400 meter löpning/rodd
40 toes to bar (gjorde kippade knees to elbow)
400 meter löpning/rodd
30 Burpee box jump
400 meter löpning/rodd
20 Wallballs (3 kg)
400 meter löpning/rodd
10 manmaker (2x5 kg)

Christina och jag gjorde ett fullt varv och till och med toes-to-bar andra varvet. Det innebär alltså att jag rodde 7*400 meter - 2800 meter höll tempo på ca 650-700 cal/h - vilket är ca 2,30 min/500 meter, med tanke på den fysiska statusen är jag faktiskt lite imponerad av mig själv här. Konditionen är kanske på väg tillbaka?  

Det här var ett roligt pass och jävligt tungt för benen 😜 så kommer nog ha liiiite träningsvärk i morgon gissar jag! 

Tack Christina för team och pepp och sällis - ses snart igen! 💪😊 Och tack Eva för roligt pass och kompetent ledning, som alltid! 👍😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina