tisdag 19 mars 2019

2019:12:2 Om när Crossfit flörtar med mainstreamgymmen och kör discoträningen en tisdag

Styrketisdag - helt fritt från snatchar! YEY - jag menar i jämförelse är lite pullups rena rama drömmen 😜. På tavlan idag en del rätt otippade övningar, nästan så man började kolla om det är första april... men det var det inte. 😲 Disco-övningar, fast såklart i strikt utförande inget juckande här inte ;-)  var faktiskt riktigt roligt som omväxling! Isa spelade dessutom dagen till ära en hel del ovanlig musik 😎 - lite svår att dansa till, men jag gjorde så gott jag kunde (Daniel 😉 nästa gång får du faktiskt skaka rumpa lite du också!)

Så, vi började med strikta pullups, för mig skalade med gummiband, föredragen skalning var excentriska men det är fortfarande totalt omöjligt att hålla emot för mig, en endaste liten gång. Började med svart+gult gummiband och fick lägga till ett rött på sista 2 seten av 5. Jag kunde då göra 3 reps per set. 😏😏 Som ni förstår är inte pullups min starkaste övning, trots alla jävla timmar jag tränat på det. Så jag har gett upp. Jag skiter i om jag aldrig någonsin gör en enda. Faktiskt.

Nästa del var 3 set av 8/8 hantelrodd och 10 reverse flyes, här hade jag 10 kg hantel och 2.5 kg viktplattor för flyesen.

Sista ordinarie var sedan 4 set av max reps pushups och .... *trumvirvel* wait for it.... wait.....
....
....
....
....


BICEPSCURL 😂😂😂😂

Hepp liksom! 😜  Jag skalade mina pushups med gummiband och gjorde 7-ish i varje set och hade sedan 5kg hantlar i disco-curlsen. Dom skulle vara strikta (inte kippade 😉), jag hade nog kanske klarat lite tyngre men va fan, det dög!

Sedan hade vi några minuter kvar och då kastar coach Isa in.... Bring Sally Up... med hollow-hold/tuck-ups... FY SATAN så jobbigt! 😱😱😱

Så i morgon blir det till att rulla ur sängen och dricka kaffe med sugrör. Hej träningsvärk!

En sån här bild har ni inte sett på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina