måndag 18 mars 2019

2019:12:1 När allt annat går åt helvete - då är gjuteriet min räddning!

Gjuteriet erbjuder förstklassig träning, inget snack om saken, så enormt mycket bättre än gymkedjornas överfulla klasser, här får man personlig och kompetent coachning på den nivå man själv befinner sig. Lövving it!

MEN.

Det bästa med gjuteriet är MÄNNISKORNA. Och den härliga sköna stämningen som dom för med sig. Som t.ex. dom här två. Thaibox-Simon och PT-Danne 💪😜 (var det nån som sa att crossfit inte bygger muskler? 😂)


Idag körde vi samma pass, samtidigt, trots att dom två är många mil starkare och mer vältränade än mig. Och det är därför crossfit passar alla! 

Mitt liv är rätt mycket kaos just nu, då är det så befriande att komma "hem" till Gjuteriet och alla goa människor och bara få pepp och kärlek en stund. Vem behöver inte det? 💓

Vad gjorde vi då? Jo, under coach Cajsas ledning så började vi med lite rörlighet med pinne och sedan en liten uppvärmningsintervall med hopprep och planka. Varannan intervall hopprep och varannan planka. Jobba 40, vila 20. Jag gjorde faktiskt några double unders och Tena fick jobba lite mindre än sist så framsteg "progress not perfection" .... 

Sedan en 25 minuter You go I go amrap, där vi var udda och jag körde därför ensam så istället för att vila medans "kompisen" gjorde sin runda så vilade jag 2 minuter mellan mina varv. 

10 BB-thruster 
10 Situps
10 Pushups
10 boxjumps
10 burpees
10 wallballs

Jag hade den lilla BB, stor låda liggande och 6 kg boll. Gjorde 2 varv + 40 reps. Det är jag nöjd med. Vi får se hur nöjt knät är i morgon ;-) 

Avslutande var en 10 minuter EMOM med 5 pullups + 5 T2B, efter tidigare övningar så fanns det inte en chans för mig att klara pullups och när det ändå var trångt i riggen så valde jag istället att göra liggande pressar med 6 kg kb och T2KB/Tuckups. 

Varierat, roligt, utmanande. Tack Cajsa!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina