söndag 22 juli 2018

30:6 Veckans sjätte pass - en alldeles härligt svettig och rolig team-wod

Japp. Det var ett tag sedan men plötsligt händer det. En komplett träningsvecka. Sex sjukt grymma pass och kroppen mår så bra! Musklerna samarbetar, kontakt i ryggen, jag orkar, jag kan pacea mig, knät gör inte ont (? jag fattar VERKLIGEN inte.... ? ) och jag har KUL! Det enda som saknas i detta är väl att jag skulle lyckas klämma in lite thaiboxning men nu i sommar har dom lite flytande dagar på sina pass och det funkar verkligen inte mitt pressade livspussel så jag fick avstå :-(  men jag kommer igen där också. Efter jul eller så!

Idag var det Eva som var coach och på söndagar är det team-wod. Idag teamade jag med den här SUPERstarka pinglan och vi klarade oss igenom 1.5 varv på 35 minuter av en variant på "Suck it up bitches" 😜


Eva modifierade wodden så att den blev en pyramid med samma övningar på "hemvägen", enklare så helt klart! Och så hade vi en buy in på 1000 meter rodd också. Idag gjorde låren och rumpan ont 😎, längesedan jag hade sån där "go" träningsvärk, har mest varit ingen eller "hjälp jag kan inte röra mig"-varianten senaste tiden (blir så när det blir så lite träning). 

Passet
Team om 2 you go I go fri delning:
Buy in: 1000 meter rodd (vi delade 250 meter åt gången, jag lyckades faktiskt hålla 2.10 tempo, det är jag ruskigt nöjd över!) 
3RFT (time cap 35 min) 
10 Front Squat (15 kg)
20 Pullups (grönt+rött gummiband, jag fokuserar på att få kontakt och göra rätt och hålla coren på plats istället för att göra dom så tunga som möjligt)
30 KB-svingar (16 kg)
40 Abmat situps
50 Burpees
800 m run (vi sprang 400 meter tillsammans)
50 Burpees
40 Abmat situps
30 kb-sving
20 pullups
10 Frontsquats.

Vi hann 1.5 varv, burpees tar lite tid, särskilt om man ska göra sådär många då måste man ju pacea sig för att inte dö vid 37 stycken 😏 Bra musik hjälpte verkligen till idag, men tydligen pacear jag mig för bra för Marie tyckte inte jag skulle spela luftgitarr och sjunga med utan jobba hårdare 😜😜😜 men ärligt, lite spex måste man ju också orka med! 😍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina