torsdag 12 juli 2018

29:2 Ännu en seven och lite core-hit :-D

Pallrade mig iväg till coach Evas basicpass idag, brukar alltid vara roligt och mycket folk, så även idag ;-) Jag vet inte om hon inspirerades av mig eller om det ligger i luften men hon tänkte vi skulle köra Seven idag 😄alltså, samma som jag körde i måndags 😛 det gör ingenting, det är en varierad och bra wod och jag höll ungefär samma tid idag så all is good!

Slightly variation på orginalet så dagens Seven

7x pushups (bröstpress med hantel för mig)
7x goblet squats (8 kg)
7x K2E
7x Marklyft
7x Burpees
7x KB-sving (16 kg)
7x Pullups (grönt+rött gummiband)

Timecap 30 minuter. Då hade jag gjort 6 varv och 14 reps. Helt okej. Jag är nöjd!

Sedan körde vi 2 omgångar "tabata"-hit-intervaller, alltså 20 sekunder arbete 10 sekunder vila, 8 intervaller per övning
MB-situp 3 kg
Russian twist 5 kg

Sedan var vi färdiga och jag åkte hem och käkade sallad med lättkokt lax och finfina ägg från lyckliga hönor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina