måndag 9 juli 2018

29:1 En skalad Seven och 4 pinnar på stegen!

Ja, vi kör Seven, ja, det blir kul sa jag. MEN FÖR HELVETE!!. Men åkej. Jag gjorde den, den här gången också ;-) Hade rookien med mig, han dog på varv 4  🙄 måste jobba med pannbenet på den 😜. 

Seven i orginal inkluderar handstand pushups och eftersom jag inte ens kan stå på händer och därför är pritty långt ifrån att kunna göra pen pushups ståendes på händer så skalades den övningen till hantelpressar. För att slippa hugga två stänger per person så körde vi Thrusters med KB, men annars "normalt" men skalat viktmässigt. 

7 RFT
7 DB hantelpress (8kg)
7 KB-Thruster (10 kg)
7 K2E
7 Marklyft (50 kg)
7 Burpees
7 Kb-sving (16 kg)
7 Pullups (grönt+rött gummiband)

40-ish minuter tog det idag. Det är jag ganska nöjd med faktiskt. Måste säga att jag också börjar känna att jag fått lite styr på min mittsektion, har bättre aktivering när jag gör K2E till exempel och klarar att göra pullups-en med lite med swung. Thrusters är fortfarande en mardröm... fattar inte varför dom är så vedervärdiga..... 

Efter wodden så gick vi ut på baksidan och jag "persade" genom att ta 4 pinnar på stegen i armgång. 1 mer än sist. men SATAN va ont det gör i händerna! Nästa gång ska jag ha den femte också!

Glömde ta bild 🤣 så fick åtgärda det hemma på gården istället ;-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina