fredag 13 juli 2018

29:3 Celebert besök och ett helt gäng extra utmaningar #fuckcomfortzone

Våra coacher är fantastiska, men det ÄR roligt när vi får gästcoacher ibland! På sommaren brukar Erik Haraldsdotter dyka upp hos oss och köra lite pass och det är alltid både väldigt roligt, mycket lärorikt och extremt utmanande och det är en humbling experience om man säger så 😜

Idag började vi med lite stretch-tänjningar  och so far so good, minus att en övning som vi normalt sett bara gör åt "det lätta" hållet nu skulle göras åt båda... 😬 och en sätesaktivering som var typ... ehhhh, åkej, här saknar jag lite det är klart. Som sagt. När Erik är på besök blir det tydligt hur EXTREMT mycket jag har kvar att öva på 😊 och det är bra, vore ju tråkigt om man liksom blev världsbäst på en gång, eller hur?

Sedan gjorde vi lite aktiveringsövningar där vi skulle klara att aktivera bålen och gå ner i squat och se hur djupt vi kom innan vi tappade positionen, förvånande hur bra det går när man fokuserar och faktiskt har rejäl aktivering på mitten. Inför detta så förklarade Erik också mycket pedagogiskt varför det är viktigt. (en sak jag verkligen gillar med hans pass, min vetgirighet blir också stillad, jag lär mig SÅ mycket) och en där vi ståendes på alla fyra skulle skulderbladsaktivera, åt ett håll begrep jag inte alls hur jag skulle göra... 😳 och insåg att jamenjustdet det är ju exakt det här Mårten tjatar om... Suck. Jag har tappat det. Igen. 😏

Utmaningarna fortsatte i nån slags squat-kosack-gång. HAHAHAHHAHAAHA 😂 Herregud så dålig jag var på det. Ett liiiiiitet uns bättre på den där göra-ens-skruv-av-kroppen-och-håll-i-foten-grejen (framförallt bättre än förra året!!!). Efter passet passade jag på att fråga hur jag kan skala den där kosack-gångs-grejen så jag faktiskt kan få ut nåt av övningen och fick jättebra hjälp! Den blir toppen som komplement till gummibands-utfall som rehab!

Well, dags för styrkedelen av passet. Repklättring och utfall med steg upp på låda. Igen, bra instruktion, bra hjälp med skalning och insikt om att mitt skadade knä faktiskt är ruskigt instabilt jämfört med det andra. Jag har jättesvårt att få kraften "genom" knät så jag inser ju att liksom använder fel muskler.

Dags för cardioavslut och hon-som-inte-springer (jag alltså) är SJUKT stolt över att jag sprang ÅTTAHUNDRA meter, i sträck, utan att gå eller vila. Fan, jag kan ju om jag vill ;-)  Lär kanske få äta upp det i morgon med knäont men va fan, minisken ska ju opereras ändå spela roll liksom. Efter löpningen var det 1000 meter rodd, som blev 800 för Erik tyckte vi var långsamma ;-) jag hann 760 av dom så jag hann "tyvärr" inte vara med i burpee-tävlingen 😉 Det var ju synd.... 👼 (ärligt, jag hade inte mer i kroppen).

Så en timme som flög iväg och knappt hann börja innan den var slut, totalt genomsvett och finfina crossfitknän fick jag på köpet ᓗ🤣


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina