måndag 16 juli 2018

30:1 En gott-o-blandat påse med favoriter!

Hade inte med mig bara en utan två crossfit-rookies idag! Gött o se dom kämpa sig igenom det "lilla" måndagspasset jag satt ihop åt oss 😊.

Egentligen hade jag tänkte att den ena delen skulle innehålla rodd men ärligt, efter att ha rott 3.2 kilometer igår var jag sådär sugen på det så jag bytte det till burpees istället. För det är ju mycket roligare..... 🙄 eh. jomensåatt.

Passet idag
A) Team-medboll-core
5 rounds You-go-I-go
Person 1:
10 x sidokast
10x situps m kast
10x toes to medboll
Person 2: bollkastare
Person 3: V-ups (med skalningar)

B) Amrap 20 minuter
6 walking OH lounges
8 knee raises
10 dumbell hang clean and jerk
12 burpees

C) 21-15-9
Marklyft
KB-snatches
Abmat-situps

Måste säga att jag är nöjd, bra pass, varierat, jobbigt men inte ini-i-väggen jobbigt utan det fanns tid att andas här och var. Värst var nog burpeesarna. Igen. Jag gjorde nästan 5 varv av B och jag tog en 10 kg kb i snatcharna, det var kanske i tyngsta laget, jag brukar ha 8, hade jag haft det så hade jag nog klarat C unbroken faktiskt. (40 kg i marklyften). 

Vi var liiiiite svettiga efteråt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina