tisdag 17 juli 2018

30:2 - En klassisker på rekordtid - Filthy fifthy - I freaking did it!

Tidigare idag annonserade coach Oskar att det blir "Filthy Fifty" på passet idag... herreminjesus tänkte jag men å andra sidan. Det är bara 500 reps totalt. Baggis. Eller hur? 😜

Vi gjorde först en uppvärmning med pinne, bra träning, och igen en påminnelse om min totalt kassa rörlighet i axlar och bröstrygg. Men jag har en plan. För hösten. ...  Tillbaka till idag!

Filthy Fifty är en Crossfit-klassiker som vissa väl tycker är "bara en massa reps utan kontroll", men det blir ju vad man gör det till tänker jag!

Idag lyckades jag faktiskt göra den på 39 minuter, vilket är rekord för mig. Men då skalade jag faktiskt ner vikterna, det var nog smart. Eller det var det. Det var rimliga vikter för den tid jag fick. Jag vet att jag hade klarat den med rekommenderade vikter, jag hade  nog kunnat skrapa ihop till 50 double unders också, men då hade det tagit fasen så mycket mer tid ;-) Det gör vi en annan dag tänker jag. 😎



Det här är Filthy Fifty:
50 box jumps, 60/50 cm  (här hade jag lilla lådan, tror den är 30 cm, räckte gott för mig 😊)
50 jumping pull-ups
50 kettlebell swings 16/12 kg (hade 12 kg kb)
50 walking lunges
50 knees to elbows
50 push press, 20/15 kg (10 kg stång för mig)
50 back extensions (vi gjorde good mornings idag, jag hade 10 kg stång)
50 wall ball shots, 9/6 kg  (3 kg boll)
50 double-unders (jag gjorde 100 SU)

Min taktik idag var att försöka dela repsen och hålla pulsen på en acceptabel nivå och därmed undvika väggen och då KANSKE klara av att ta mig igenom burpeesarna, det i kombo med nedskalad vikt på stången var helt rätt, jag tog mig igenom det och det var hur jobbigt som helst. 😜 Boxhoppen gjorde jag i princip unbroken men i lugnt och sansat tempo, ville hålla koll på knät. Sedan delade jag jumping pull-ups i femmor, hade ganska hög låda så kanske liiiiite fusk om man ska vara hård 😉. Sedan KB-svingarna som jag faktiskt inte har några problem att göra 50 av på 12 kg så det var nästan "vila", jag delade 10-10-10-20 mer för paceandet skull än något annat. Man får vila lite medans man kan liksom.... 😳 Utfallssteg, hyfsat, sista 10 var sega och jag hade några där knät inte riktigt orkade med men all-in-all godkänt åt mig själv! Knee to elbow, alltså nja... det var rätt långt från armbågarna men heeelt ärligt så var det fan utmaning nog att bara hänga i stången, gjorde sinnessjukt ont i händerna sista 10.... ren vilja! Push pressar delade jag sedan 10, fokus på magstöd för att inte få ont i ländryggen, sedan över till good mornings som jag gjorde unbroken... coach Oskar tyckte jag skulle ha lite mer latskontroll... det hade han rätt i men dom 5 sista av 50 får fan va lite halvkass teknik på tänker jag 😋. Sedan wallballs. Delade i 10-or. Lugnt och sansat. Kollade klockan och insåg att jag faktiskt hade 8 minuter på mig att göra burpees och ett litet hopp kom om att det kanske var idag som jag skulle lyckas göra hela under 40 minuter.... Delade burpees i femmor, det måste jag om jag ska göra sådär många, brukar kolla klockan och ta 10 sekunders paus mellan dom. Oskar hjälpte mig räkna ner dom sista fem med 2 minuter kvar.... Va fan. Nu är det bara 100 hopp med repet kvar ju!!!! En boxkompis räckte mig ett rep och efter lite fipplande när det korvade sig så hoppade jag 2x50 och KABOM en minut kvar på time cap och jag KLARADE DET. 

Nu är mina händer så trötta att det är plågsamt att skriva det här inlägget så i morgon tänker jag inte träna något som innebär att jag ska hålla nåt i händerna. Sådetså. 😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina