söndag 8 juli 2018

28:1 Avslutar viloveckan med awesome teamwod!

Vilat hela veckan och tja, kanske att det gjorde nåt bra för jag kände mig faktiskt lite piggare och lite spänstigare idag, det kan iofs också bero på det fantastiska team-sällskapet och den grymma wodden coach Isa levererade 😉

Johannes och jag yxade och kämpade oss igenom dagens utmaningar tillsammans, vi var lite trötta sen. Bara lite. 😛!


Vad vi gjorde för att landa i det tillståndet? Jo, serru, coach Isas tavla såg ut så här:



Passet var en team-trippel-wod med 3 minuter vila mellan woddarna.

A) Timecap: 15 minuter
Cash in: Burpee box jumps (jag och Johannes är inte heeeelt på samma fysiska startnivå så vi delade så han gjorde 2 och jag 1. Rättvist 😀)
Sedan AMRAP (vartannat varv) Cindy (5 pullups, jag med grönt+rött gummiband (fegt!), hantelbröstpress istället för 10 pushups, gjorde finfina 15 airsquats idag, pigga ben!. Jag tror vi gjorde 5 varv cindy var.

B) Timecap 12 minuter
Cash in: 400 meter run (jag rodde)
Amrap: 100 PC (20 kg), 100 Pushpress, 100 abmat situps.
Här hade nog coachen missat tiden lite, för vi nådde typ 25 pushpressar 🤔 hur snabbt man skulle gjort för att ens göra ett varv vetesjutton... Vi delade 10/5 reps.

C) 12 minuter EMOM
1. DU/SU
2. Rodd
3. Walking OH lounges (5/10kg)
Alltså, person 1 kör 1, person 2 vilar, nästa minut, Person 1 vilar, person 2 kör 2 osv. 4 varv gör att vi gjorde alla övningar 2 gånger. Bra avslut. Inte dödens men tufft!

Totalt 45 minuter på passet.

BRA PASS ISA! Och tack för sparken tillbaka .

Ps. Fått OP-tid för knät den 22/8 så efter det är det tre månaders rehab vilket gör att jag avstår thaiboxning i höst.. surt men nödvändigt. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina