torsdag 30 april 2015

PT-pass # 6 - Kom som ett ras - gick som en sol i isbitsregn!

Idag var det en sån där dag som om jag inte hade haft en bokad date med PT-Gustaf så hade jag hittat hundra skäl att stanna hemma :-/  Väl på plats kan man ju inte bli annat än glad när man möts av en så glad tränare, alltså det GÅR inte att vara butter i hans sällskap :-D

Miffoaxeln vill verkligen inte vara med så bara lite fokus där idag, lite magövningar och så skulle jag göra armhävning på två kuddar, alltså gå ner djupare "än golvet", såg ju inte så svårt ut när Gutaf visade men alltså det GICK ju inte, här behövdes alltså några muskler som jag helt tydligt hade väldigt lite av :-( så #pannbenochjävlaranamma och fick lite hjälp att "hålla emot" på nervägen och lite - eller ganska mycket om vi ska vara ärliga - putthjälp på vägen upp. Så jag slapp göra ett #nosedive i mattan:-D  (fördelen med att ens PT är jättestark - han kan fånga en när man faller även om man är jättetung!)

Exakt så här kände jag mig! (och såg förmodligen ut, tack Gustaf för att du inte skrattade :-D )


Sedan har vi kört ben i gymmet och jädrar vad det brände. Kom å tänka på den här faktiskt "det brääääännerrr"  #skrattarsåjaggråtervarjegång


Fick också prova "Smit"-en, kändes lite läskigt först att stå bakåtlutad och göra squats men det var ju grymt effektivt när jag väl vågade!

Sedan, lite tabata 1: höga knän 2: låda och 3: mountain climber på hantlar, klarade faktiskt inte 3-an så fick byta sista mot höga knän där. Sedan lite "gå ner pulsen" och avslut med ett lättare intervallpass på cross-trainern.  Avslutade på egen hand med en favorit-yoga-övning "the child" - så jäkla skön #melikealot och så lite stretch på det.

Idag är simträningen inställd så nästa träning är på måndag för mig, om jag inte hinner simma lite själv på söndag, vi ska iväg på äventyr med hela min familj i helgen, överraskningar väntas har jag förstått men i övrigt har jag ingen aning om vad som väntar, förhoppningsvis inte en massa IRL-mountainclimbing med tanke på mitt resultat idag ;)

PS om du vill kan du "följa" bloggen via bloglovin, då får du mail med alla bloggar du följer, eller så följer du via e-post #pekar åt höger DS

4 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Önskar att jag hade samma driv, men det kommer väl hoppas jag :) Haha nej jag vill inte heller ha nån klättring i helgen, det uppskattar inte min rygg just nu, så ut och gå funkar nog, max :) Kram! Ses i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju lite upptagen med annat nu Anna ;) och jag kan verkligen rekommendera att anlita en PT, jag hade aldrig kommit igång om det inte varit för honom! Jag har hört att vi max ska gå 500 meter (var tvungen att fråga för kidsen kan inte gå så långt i sina gummistövlar) :-D Och jag vet hur, men inte var, vi ska bo :-D Det har M o A avslöjat ;)

      Radera
    2. Jag ska ha min sjukgymnast som PT i morgon faktiskt, får se hur det går :) Det va kul i helgen, så himla synd att ni inte var med på Ästad, men det får bli en annan gång :) Kram

      Radera
    3. Det låter ju som ett väldigt bra arrangemang Anna! Och vi är också väldigt ledsna för att vi inte kunde vara med :( Kram!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina