torsdag 23 april 2015

PT-pass #4 - Ben Ben Ben Ben Tabata-spinning Ben Ben Ben

Jag var väldigt trött i ländryggen idag, både efter passet i måndags och efter gårdagens MoveIT så vi bestämde att fokus skulle vara på ben idag och oh my god fick dom jobba!

Uppvärmningen var kort på löpbandet men idag sprang jag lite mer än sist och med lite högre fart, jag tycker det går jättefort när jag har tempo på 7,5 min på plant löpband och så ser jag att fina vännen Ullrika precis rusat omkring med tempo på 4,20, så där är jag ju rätt bra ifrånsprungen, och det gör hon med skadat knä OCH ischias? #snackaomvilja #imponerande Jag återkommer när jag kommit upp i tempo på löpningen (som inte i sig är nåt mål men det hade varit praktiskt att kunna/orka springa ikapp kidsen, den stora har jag inte kunnat löpa ikapp sedan han var fem :-P  )

Nåväl, lite bålstyrka som inledning och jag frågar mig återigen HUR kan mina ben vara SÅ tunga? Gustaf har mycket fokus på inre magmusklerna som jag läst mig till ska vara bra för bullmagen, eller dåligt snarare ;) äh, ni fattar vad jag menar :-D

Sedan benövningar i gymmet och den där stora läskiga maskinen som dom jättestora killarna sätter hur mycket vikter som helst på, benpress #scaryshit , Gustaf är som alltid sjukt positiv och peppande och tar bort alla vikter utom en och då var det ju inte så farligt, sedan åkte dom på några i taget och sista set-et hade jag 85 kilo, väldigt tungt och jag är faktskt förvånad över att jag fixade det! Sedan följde några övningar till och mjölksyran sprutade kan jag säga :-D

Lite kondition ska ju hinnas med så idag körde jag/vi tabata-intervaller på spinningcykeln #sjuktjobbigt men kroppen känner igen dom tiderna så då går det bättre tycker jag än om det helt plötsligt är 30 sekunder, 30 är långt, 20 är uthärdligt!

Mera ben #mylegsarehurtingashell

Avslut idag - älgen (cross-trainern alltså), ett intervallprogram där jag skulle hålla jämnt tempo när moståndet ändrade sig, 15 tuffa minuter där min puls låg runt 150-160

Sedan fick jag faktiskt sitta och vila en stund innan jag stapplade mig hem och käkade lunch!


3 kommentarer:

  1. Men älskade du!! Det är ett sprinttempo jag kan hålla en mycket kort stund!! Oftast ligger jag precis över 6 min, målet är ju att strax hamna under igen :) Men jag borde öva på att hålla ett lägre tempo också. Men det är svårt nu när jag hittat "mitt" favvotempo! Du ska inte hålla mig högt dock. Jag är rätt korkad som inte lägger bort löpningen ju :D

    Å du. Du är asgrym!! Och på löpband är det görkonstigt att springa tycker jag. I naturen går det mycket lättare eftersom du känner vinden i ansiktet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. VI är asgrymma ;) - men inte 25 längre :-P ;)

      Radera
  2. Inte direkt. Men inte femti heller! :p

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina