onsdag 22 april 2015

Kroppen och knoppen två sidor av samma mynt eller biblioteksbesök är soulfood jag saknat

Min resa handlar inte bara om att få ordning på kroppen, utan också om knoppen, dessa två oskiljaktiga delar som påverkar varandra så mycket! I höstas sa min kropp ifrån när inte min knopp kunde göra sig hörd, raset utför branten blev långt och jag landade hårt. Världens bästa Osteopat-Dennis tog emot mig när jag föll och mina underbara arbetskamrater såg till att jag fick hjälp! (Ni vet vilka ni är <3)   MEN det var då och nu är nu! Med stöd från familj och vänner har jag tragglat mig tillbaka. Jag börjar för första gången på väldigt länge (10 år?) törsta efter kunskap, efter att lära mig saker och idag när jag hade en stund över gick jag in på bibioteket. Denna plats som jag i princip hela mitt liv tyckt så mycket om, jag har läst kilometervis med böcker i alla möjliga kategorier och mina böcker var bland mina käraste ägodelar, men det tappade jag nånstans på vägen, jag tror jag börjar hitta tillbaka! Jag kände ett lugn och en trygghet där bland böckerna och jag hade svårt att inte släpa iväg med en gigantisk hög, lite realist måste jag ju vara om hur mycket jag kan hinna läsa på ett par veckor ;) 

Det kan tyckas som att en bok inte hör hit - men så är det inte :-D  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina