onsdag 29 april 2015

Äntligen lite hip action på gymmet! - Time to Zumba!

Det spelar ingen roll om du är taktlös och tondöv - du kan dansa Zumba ändå! Kan jag kan du - lovar! #frökentvåvänsterfötter Särskilt när glädjepaketet Hamida är instruktör, det går liksom inte att sluta le. Passen är uppbyggda på samma sätt som Les Mills-passen med en koreografi per låt så är det nåt steg som hjärnan absolut inte vill utföra (jag har sjukt svårt att göra chasse bakåt #totaltilt) så är det bara att göra nåt annat och sedan är det snart ny låt och nya steg!

Jag och Hamida innan passet :-D


Dans ger så mycket endorfiner i kroppen och man är liksom helt lycklig efteråt! Jag måste ta upp "tokdansen" vi alltid gjorde med kidsen när dom var mindre, det var ju hur kul som helst! #tokmorsa

Så här ser det INTE ut när jag dansar men jag lovar att jag har lika kul för det!  Den här låten har jag kört idag!


Jag passade på att avsluta med lite magövningar, lite smidighetsträning och stretch/avslappning när jag ändå var på gymmet. Jag gjorde en övning som Gustaf visat där jag ligger med underbenen på en boll, lyfter rumpan och sedan balanserar och försöker lyfta ett ben i taget "åt sidan, upp och tillbaka", låter lätt, ser lätt ut, är SKITsvårt, i alla fall för mig som inte är begåvad med ett insides sixpack :-D

Kände mig nöjd med mig själv och gick hemåt med Syster Sol i lurarna och njöt av den härliga vårvärmen!

I morgon är det tillbaka hos PT-Gustaf och med det är delmål 1 avklarat

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig testat Zumba - för det fanns inte på den tiden jag hade gymkort ;) - men det verkar så jäklans skojigt!

    Är sur för din axel som är lika envis som mitt (mina) knä(n). Förhoppningsvis får vi fason på oss, snart, och är tillbaka in shape och happiness!

    KRAMS och hejja dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får köra lite till playstationet här hemma nästa gång vi ses :-D ;)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina