onsdag 29 april 2015

Fika och frestelser

Fika är en stor fallgrop för alla oss socker-junkies, och särskilt om man som jag försöker gå ner i vikt. Men vad gör man då, om man ändå vill kunna leva lite normalt och inte äta en avokado till fikat när gästerna mumsar kladdkaka? Det finns alternativ! Inom raw-food finns många godsaker utan tillsatt socker, tex chokladmousse på avokado eller glass på cashewnötter.  Idag bjuder jag på den här lilla godbiten som är gjord på mandelmjöl,  kokos, ägg, sötin och pofiber. Vad fikar du för nyttigare godsaker?

3 kommentarer:

  1. Jag har ju lyckan inte vara fast för sånt här smask, inte som chips å ostbågar... men det är en "lättare" ovana - det serveras liksom inte grillchips till kaffet hos nån :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D *note to self: bring grill chips till Ullisar :-D
      Sockerberoende är lika starkt som heroinberoende säger de som vet, och ska man undvika allt tillsatt socker får man problem, nästan omöjligt :(

      Radera
    2. Haha! Näförtusan! Chips å kaffe är ingen höjdare, inte ens för mig :D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina