torsdag 16 april 2015

PT-pass #2 där axlarna fick bekänna färg men miffo-axeln ändå höll sig i skinnet

Dags att träffa Gustaf igen, värmde upp lite innan passet med rask promenad på löpbandet. Idag var fokus på axlar, rygg och mage och jag fick prova ytterligare några nya övningar - och bekänna färg i några välkända ;) Gillar att Gustaf tänker "dubbla effekten" och t.ex. förordar axelpress på pilatesboll (sedan att jag nog måste öva på att bara sitta på bollen först är en annan story, hur svårt kan det vara att sitta på en boll och lyfta ett ben! VÄLDIGT svårt, faktiskt!)

Plankan lyckades jag hålla i 50 sekunder - vilket "bara" är 40 sekunder mindre (#stayingpositive) än jag kunde för ett år sedan - mål 1 är att komma tillbaka till det som Pepp-Pernilla kallade "halvvägs till godkänd bålstabilitet"  :-P  #världensbästakompis


Efter att magen fått sig sin omgång lyckades Gustaf guida mig igenom en hel rad axelövningar med bara pyttlite ont i miffo-axeln, det blir stående ovationer för det! Trötta så det brände blev dom men inte ont på det sätt jag haft så många gånger innan! 

Lite i mellan blev det också ryggövningar, där känner jag mig ganska trygg faktiskt, men inte stark :-D  Men här gäller det att plocka fram allt positivt som finns så trygg är bra ;) 

Vi avslutade med sprintintervaller på crosstrainern, 1 minuts intervaller. Väldigt väldigt långa 60 sekunder, målet var att klara 4 men jag dog på 3, så då har jag nåt (mer) att bli bättre på #positivethinking

Nu lite återhämtning innan det är dags att cykla och hämta stora killen och sedan vidare mot simträning, tänkte bara simma några lugna längder för att mjuka upp muskler och kropp, men ska jag ändå dit kan jag ju likagärna simma, eller hur?  (Målet i simning är 42 sekunder på 50 fritt, det klarar typ en duktig 10-åring så hur svårt kan det vara? VÄLDIGT! Nuvarande pers är strax över 48 sekunder)

Ps Anledningen till miffo-axeln kan på ytan kännas lite cool "en gammal snowboardskada" men när man får hela storyn bakom så känns hela händelsen långt ifrån cool, jag lovar! #detgårinteläragamlahundarsitta #skomakareblivviddinläst Ds 



2 kommentarer:

  1. 60 sekunder är sjuuuuukt länge!!

    Älskar bilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D 60 sekunder är ju en hel tabata-runda ;)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina