fredag 21 september 2018

38:2 Rehab #11 Om att äntligen få lite nya "utmaningar"

Planen var att köra ett pass igår, men ärligt så var jag så trött att jag somnade i soffan klockan sex så det blev ju inte så mycket med det 😳, så idag fanns ju inte utrymme för ursäkter så iväg med mig bara!

Stel efter en hel dag i soffan så började med att mjuka upp mig lite och sen körde jag på, fick ju några nya övningar av fysio-Anna så jag fick fundera på hur jag skulle supersetta allt för att bli så effektiv som möjligt. Tycker nog jag fick ihop det hyfsat. Kände inte att jag hade tid att köra 3x10 på allt så det fick bli några 2x10 istället. Var ändå där i mer än 1,5 timme.

Jag hade tur, Coach Isa var i boxen så jag passade på att be henne kolla på min KB-sving för fysio-Mårten sa ju att jag bara fick göra dom om jag hade tillräcklig kontroll i axlarna. Det tyckte Isa att jag hade och jag fick med mig att aktivera latsen ordentligt och göra svingarna nära och inte så höga. Så med det sagt så tog jag också en lätt KB (12 istället för 16/20) och så körde jag 12 styckten 20/10-intervaller. Och JÄKLAR så snabbt man tappar greppstyrkan!!! 😱😱😱 Mina händer och underarmar brände satan! Men SÅ SKÖNT att göra en sån övning igen. Även om det knappt blev nån pulshöjning idag för händerna gav upp först så är det ändå ett steg på rätt väg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina