söndag 2 september 2018

35:2 Rehab #2 Om att kapa 20 minuter

Bloggen kommer bli oliiiidligt tråkig inser jag 😱 Men please dont leave me! Det blir lattjo pass igen... lovar! Jag saknar redan att bli trött. Och ärligt är jag rätt rädd för att gå upp i vikt igen nu, när jag typ bara sitter och inte svettas nåt, alls. Ju mindre jag tränar desto sämre äter jag dessutom. Tjohoo. Eller inte. ... 😕

När jag kom till gjuteriet var det så välstädat och fint ordnat att jag nästan inte ville träna och stöka ner... 😂😂😂 men jag satte upp min lilla rehab-station i alla fall!


"Nån" har en basketboll i boxen, den lånar jag. Hoppas det är okej, vems den nu är! 😊

Mårtens instruktioner var att försöka köra 2 dagar vila 1. Så jag tänkte att EN vecka ska jag väl klara att köra innan jag börjar tumma på reps, övningar och antal pass.. eller?

Idag försökte jag fokusera lite och ta mig igenom passet på rimlig tid. Men det tog ändå 70 minuter inklusive lite lätt uppvärmning. Jag kan nog supersetta lite mer än jag gjorde nu men jag skulle gissa på att det kanske är så att jag ska vila när jag ska vila... typ? Men när jag får benövningarna kan jag ju supersetta dom med axlarna. Men fortfarande behöver hela passet vara en timme. Max. Så jag hinner göra något annat också. Typ ro. Typ fortsätta hålla i och bära tunga saker så jag inte helt tappar min greppstyrka på köpet.

Tydligen gör jag inte ett rätt när jag gör armhävningar 😳 så jag försöker lära om. Skalar dom "the crossfit way" med ett gummiband från riggen för att kunna hitta rätt position även om styrka, och delvis rörlighet, saknas. Filmade mig för att se om jag gjorde rätt och ärligt, hur jävla svårt kan det vara att få höften i rätt läge och ge FAN I ATT SVANKA? Jättesvårt. Tydligen. 😳 Se själva.



I morgon ska jag träffa Anna på IFK Kliniken. Återkommer om det i morgon kväll! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina