fredag 17 augusti 2018

33:4 Nya leksaker i boxen! bulgarian bags! SÅ SJUKT KUL! #filmtajm

Idag fick min obefintliga kroppskontroll bekänna färg igen när coach Garry introducerade bulgarian bags på schemat. Vi har sådana på thaiboxningen så helt nya för mig var dom ju inte men jag har inte tidigare fått någon direkt instruktion så idag lärde jag mig hur jag egentligen borde gjort hela tiden 😜 Det fanns från 7 till 17 kilo och jag körde med en 10 kilos, det var helt okej och jag kunde nog haft en 12-a också. Svettigt blev det men inte så jag dog, det var bra idag tror jag.


Garry "varnade" oss som hade håret uppsatt att det kanske inte skulle vara så länge och jo, det hade han ju rätt i 😂 hyfsat rufsig i håret blev man på köpet!

Riktigt bra genomgång först, teknik och tanketips och bli van vid "redskapet" sen om handtagen heter spene, strapp eller snopp spelar väl mindre roll tycker jag 😂 Nya leksaker är ju alltid roliga och den här kändes dessutom som att det gav riktigt bra träning för hela kroppen, hoppas jag får fler fredagar hemma så jag kan köra igen!

Passet såg ut så här (i par så en körde a1 ett varv, den andra vilade, sedan a2 i 9 minuter) :
AMRAP 9 minuter
A1) 12 kb-svingar, 7 goblet, 5 pressar
A2) 10 bulgarian bag snatch (se film nedan!), 7 knäböj med bag på axlarna

AMRAP 8 minuter
B1) 10 kb- enarmssnatch (5+5), 5 kb-åttor, 10 kulpress
B2) bulgarian bag utfall, OHS med BB på uppsträckta armar

AMRAP 7 minuter
C1) 12 kb-marklyft, 7 kb ryck, 5 burpees
C2) 10+10 snurr/svingar runt kroppen med bulgarian bag

Knöligast att få till teknik på var helt klart "snatcharna" men till slut  (efter att ha slagit den i huvudet på mig själv ett antal gånger 😜😳) så gick det hyfsat i alla fall, filmade så ni fattar på ett ungefär hur det går till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina