måndag 13 augusti 2018

33:1 Inleder veckan med en rolig basic-wod... idag ville axlarna göra armhävningar!!!

Inte i team idag men ändå jämsides med Linda, det är verkligen roligt när man hookar upp med gamla träningskompisar igen! Coach Camilla ledde oss lugnt och stadigt igenom veckans första wod som var en "basic" wod. Det betyder att det inte är några avancerade lyft eller andra svårare övningar utan den ska något alla kan vara med på! (jag tycker ju att alla kan vara med på alla men om man känner sig osäker så är det ju skönt att kunna börja lite "lugnare").



"Viktplattan" var dagens "bebis" som skulle tas med genom passet. Först via uppvärmning, fram och tillbaka i squat, utfall och burpees. Därefter en liten "uppvärmnings-wod" med viktplatta.

AMRAP 5 min
5 Squats
5 OH lunges
5 burpees på platta (istället för att hoppa upp gör man skutt upp på plattan och ner igen.

Jag testade med en 10-kilosplatta, var lite osäker på OH-utfallen men det gick faktiskt! Heja mig!

Sedan en AMRAP 17 minuter med en övning som jag inte gjort på länge så extra kul!

10 pushup (jag körde svart+gult gummiband från riggen, det funkade faktiskt! helt överraskad själv över att jag faktiskt fick kontakt med musklerna och klarade att trycka ifrån!)
10 Front rack lunges (här safeade jag med en 5 kilos platta)
10 box jump (hoppade på liggande hög låda, typ 40 cm?)
10 dumbell row (den här har jag inte gjort på evigheter men det ÄR en av övningarna som "alla" säger att jag borde göra... hmm.. well, dags att lägga in den på programmet lite oftare! ) Jag hade 10 kilos hantlar, förvånansvärt tungt faktiskt, jag klarar ju det dubbla det i motsvarande skivstångsrodd.. nåja. Lite andra muskler säkert. Vi säger så. Eller hur?
10 dumbell snatchar - jag gillar hantelsnatchar, skitkul övning! 10 kilo, jag behöver nog egentligen ta lite mer... för det kändes lite fegt när jag gjorde dem...

Vi avslutade med en core-dödare 40-30-20 sekunder med tuck-ups.. auch, det gjorde ont....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina