söndag 5 augusti 2018

31:3 Söndagswod the "garry-way"

Ibland händer det att Fantomen går på gatorna som en vanlig man, ibland händer det att crossfittare kör något som väl egentligen är ett hederligt cirkelfyspass, bara liiiite skitigare, liiiite hårdare och liiiiite tyngre. Cirkelfys på crossfittiska helt enkelt. Garry brukar stå för dessa hos oss, så även idag!

Jag teamade idag med starka Evelina, kul med lite nytt teamsällis! Bra jobbat Evelina! 💪 Ett pass i tre delar där varje kördes som ett AMRAP om 10 minuter och där roddmaskinen hela tiden räknade meter.

Ett bra pass, men som Anna sa, det känns jäkligt läskigt att gå och hoppa boxjump när man precis rott. Och JA det gjorde det. Ännu värre att göra burpee-boxjumps, så dom gick jag, både ut i burpeen och upp på lådan. Tänker att 2 veckor innan meniskoperation är det ruskigt onödigt att dra på sig en boxjumpskada 😏 Jag körde med 3 kg boll och 16 och 12 kg kettlar. Vi sprang idag vid sidan om vår hinderbana. På flisen. Ny flis. Mjuk flis. JOBBIGT. Sista delen sprang jag vid sidan faktiskt 😌



Så, vad hittade vi på då? Jo!

Team om 2, 1 ror den andra kör wod enligt nedanbyte efter varje varv.

A) AMRAP 10 min
12 KB enhandsmarklyft
7 boxjump
5 Wallball
100 m run

2 minute rest

B) AMRAP 10 min
12 KB enhandsclean
7 v-ups
5 lunges
100 m run

2 minute rest

C) AMRAP 10 min
12 KB enhandsving
7 burpee boxjump
5 Logg toss
100 m run

Jag och Evelina fick ihop 13varv och 17 reps och 5565 meter rodd. Vi var väldigt jämna team idag, kul - Tack Garry för ett bra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina