torsdag 9 augusti 2018

32:3 Cleans, cleans, burpees, front squats, cleans, burpees, cleans cleans... ;-)

Coach Mikaela briljerar igen och idag hade jag återigen sällis av Linda. Vi hade ASSKÖJ. Ja minus burpees då. 🙄 Dom har satt sig i huvudet efter dom två senaste genomklappningarna. Tur att jag klarade SEX reps med 40 kilo i PowerCleans istället 😜


Men vi började med... ja, burpees. Och jag erkänner. Jag fuskade. Jag gjorde inte alla. 🙊😬, det var faktiskt uppvärmning och jag tjänar absolut noll på att göra slut på mig redan där...

Uppvärmning idag
10-8-6-4-5
Burpees
MB cleans
Situps
(jag gjorde tom 6 sen var dom flesta andra klara och jag hade noll lust att göra en enda burpee till så jag slutade där)

Därefter med enbart stång (15 kilo)
3 varv
3 Power Clean
3 Front squat
6 Front rack lunges

Sedan en styrkedel
EMOM 12 minuter
2x Power Clean
Jag startade på 25 kilo men höjde rätt snabbt till 30 och 35 där jag gjorde merparten av repsen, när det var 3 minuter kvar la jag på 40 kilo och förvånade mig själv med att klara dom 6 repsen på den vikten. Wihooo!

Avslutande flåsdel sedan då

3 varv

1 minut Front squat
1 minut laterala burpees over bar
1 minut hang power clean & press/jerk
2 minuter vila

pju!

Kroppen var seg från igår så med det i åtanke så är jag nöjd med mina cleans, jag hade ingen lust att köra mig själv i väggen två dagar på rad så jag höll igen en hel del på flåset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina