torsdag 16 augusti 2018

33:3 oooh I am on fire and let it burn... #hellweek

Det finns ingen stans som träning kan bränna så ini h-vete som i axlarna. Och jäklar vad dom fick jobba idag! Och ryggen! Ja och så gjorde vi några burpees också 😆. Coach Mickis ägde tavlan och som vanligt levererar hon ett roligt och genomtänkt pass! #tackobock



Men vi tar det väl från början 😇

Försökte vara lite mer aktiv under arbetsdagen idag och det lönade sig faktiskt, inte rikigt lika kylskåpsstel idag. Uppvärmningen var 3 varv av:
1 längd lunges
1 längd larven
1 längd bear crawl

Jag hoppade över mitten bear crawlet faktiskt, dels är larven lite väl tung för min stackars kropp men också för att jag alltid blir så yr i huvudet av den 😕 det är några övningar som jag fortfarande har svårt att förstå varför dom påverkar mig så, men det spelar ju mindre roll egentligen, i det stora hela.

Nåväl sedan styrkedel

EMOM 10 minuter
Jämn: Enarms KB-press 8 reps p sida (hade 6 kg)
Udda: Enbens marklyft

Helt sjukt vilken skillnad det är på mina sidor. Höger axel mår mycket bättre än vänster och att mitt höger ben är instabilt råder det ingen som helst tvekan om. Blev ändå förvånad för jag tycker ju att jag ändå har gjort stora framsteg med mina rehab/prehab-övningar.

Sist Metcon-wod
3 olika woddar som vi körde 3 minuter var på, vila 2 minuter mellan dem (vi körde alltså som en cirkel) 4 minuter vila mellan varv 1 och varv 2

A) Amrap: 10 kb-sving, 10 burpee boxjump, 10 goblet squat
B) Run 200 meter, därefter rodd för distans
C) Amrap: 10 manmakers, 30du/60su

Håhåjaja på den! Kul variation, kanske liiiite kort på varje för jag hann ju typ ett varv och lite till och då blir det ju inte direkt amrap ;-) eller det är det ju men, ja ni fattar, kul att kunna göra två varv åtminstone! Hade en 8 kg kb för det är vad jag fixar i goblet och eftersom vi bara hade 3 roddmaskiner och springer lååååångsamt så fick jag cykla airbike istället... distans? Inte en aning 😜. Manmakers, där hade jag 10 kilos hantlar första varvet och 8 i andra. Jag gjorde bara pressarna dom första repsen sen klarade inte axlarna mer, jag skalade också ner rodden till knästående. Den är tung ändå, jag var inte helt bekväm med att göra den så trött märkte jag, hade svårt att hålla teknik och inte slarva.

Ja, som ni ser så brann det rätt bra i axlarna efter det här! I morgon är jag fortfarande reserv på passet så vi får väl se om det blir det eller om jag kör ett eget pass i open-boxen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina