fredag 10 augusti 2018

32:4 Inte min gren idag... #fuckthisshitImout

Alright hörrni. Alla pass kan ju inte vara hejfadderullanroliga, jag fattar. Mitt humör var rätt pissigt från början dessutom. Så, ska jag fokusera på det bra - INTE EN ENDA JÄVLA BURPEE - men å andra sidan inte så jättemånga andra övningar jag klarar heller 😏, vi kan säga att idag var det ett urval av övningar jag absolut inte klarar. Och som inte heller känns som om jag någonsin kommer att klara heller (för att min kropp helt enkelt inte klarar det). 😞

Först hitta 3rm i push press. Det var ju inte så att jag behöver en ställning för att lyfta upp stången (som dom andra) eftersom jag väl klarar att cleana typ 25% mer än jag klarar att pressa så.... Så, jag tror det var 32,5 som jag stannade på och jag gjorde 1 rep på 33,5. Det är nåt seriöst vajsing med hur min hjärna pratar med mina muskler i axlarna. Jag kan nu inte heller göra en enda armhävning, inte på knä heller. Det GÅR inte. Jag kan inte få nån kraftöverföring alls ner i händerna när jag ligger på mage, jag måste "kippa" mig upp.

Sedan skulle vi göra max pullups. Det är ju inte så svårt. Det är NOLL stycken. Så att göra 40% av noll i 7 set sen blir ju enkelt. Det blir noll pullups. (Jag har tränat aktivt på detta sedan dag 1 med Gustaf och jag är möjligtvis 10% mer på väg än jag var då. För mer än tre år sedan. Så några pullups lär jag inte någonsin göra. Skulle gissa att kraftöverföring i axlarna är problemet här också. Kan ju inte sitta overksam så jag gjorde 4 med grönt gummiband. det blev ju 7x2 stycken sen då.

Därfter en liten wod som vi kan kalla stilstudie i övningar Marina never-ever kommer att klara.

12 min AMRAP
14 Handstand pushups (jag kommer aldrig att ens kunna stå på händer, jag kan alltså inte göra en armhävning på knä just nu.. om inte någon mirakulöst kommer på vad det är för fel på mina axlar och min bröstrygg så... )
14 Toes-to-bar (här klarar jag ju ibland 1, men jag tappar bort mig på vägen ner och klarar inte att göra flera på raken. att göra fjorton? HAHAHAHAHA, men cred till er som kan!)
14 (7+7) pistol squats. (jag vet inte ens vad jag ska säga. bortsett från minisken i höger knä och den extremt instabila höften på vänster sida så har vi också rörelseinskränkningen i vänster fot pga alla stukningar.
1 repklättring. (jag kommer vägra göra den övningen, bara som protest mot alla JÄVLA GYMPALÄRARE som har utsatt mig och andra barn för den jävulusiska förnedringen att tvingas inte klara att hänga i rephelvetet till hånskrattet från klassens fysiomonster. Så det så. Snigel på ögat till er elaka jävla ursäkter till människor. )

Ingen skugga på vare sig coach eller ställe. Det här är mina monster att fightas (eller inte fightas) mot.


Efter passet gjorde jag det jag borde, gick och körde lite knä-rehab och låte stående latsdrag för ryggen. Sen hem och gräva ner mig ett par dygn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina