fredag 29 juni 2018

27:1 Femtiotre fucking jävla hårda minuter senare...

Jag följer ett instakonto som lägger upp en wod om dagen. "Den där blir kul" tänkte jag och kände mig dessutom tillräckligt kaxig för att inte köra "beginner"-skalningen utan tog intermediate men bytte pullups mot ringrodd... Well. Den var hård kan man säga. Jävligt hård. Rekommendationen var att den skulle ta 40 minuter. Mina 6 varv tog femtiotre. Femma trea. Dog några gånger på vägen gjorde jag också, men i mål kom jag, så det så.



Värmde upp lite planlöst med pinnen och bestämde mig för att ta ett lugnt första varv som uppvärmning, klokt tänkt med facit i hand 😉.

Wodden var alltså 6 varv på tid (RFT) och bestod av

30 Air squat (som jag gör mot en medboll för att skona knät)
19 Power Cleans (jag la på 25 kilo, det var lagom för mig men eg. för lite för skalningen)
7 Ring row (skalningen hade pullups men det kan ju inte jag så... 😘 så beginner alternativet fick duga)
400 meter row (eg. löpning men nej, jag springer ju inte som ni vet... 😜, rodden fick gå i väldigt makligt tempo annars hade jag inte tagit mig igenom det här, rodde med 2.30-2.45 tempo).

Det VAR kul, varierat och bra övningar för mig, men satan i gatan så jobbigt! Men vet ni, en rep i taget, ett varv i taget och ett andetag i taget så är man till slut i mål, sen kommer glädjen över att ha klarat det som ett tag kändes omöjligt och känslan över att ha gnetat sig till ännu en seger är fan i mig oslagbar! I FUCKING DID IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina