lördag 23 juni 2018

26:2 Ett tungt pass fast på fel sätt

På en mentalt mörk plats just nu, så svårt att riktigt hitta umpf-et i någonting så jag bestämde mig för att träna lite enklare idag, det var tungt ändå. Tungt att ta sig igenom alltså, knappast viktmässigt ;-)

Först lite oengagerad uppvärmning med pinne och blandade småhopp, funderade på knärehab men nä, pallar inte, inte alls, så det fick vara.

A ➤3 RFT
* 15 situps
* 30 squats (gjorde mot medboll för att manövera djupet, tillräckligt för godkänt men inte så djupt att minisken frestas mer än nödvändigt)
* 45 single unders

Tid: 7.30, Gick hyfsat, sista 5 squatsen var tunga men situps och single unders var inget problem.

B ➤ 20 minuter AMRAP

* 5 ringrodd
* 10 wallballs (6 kg)
* 15 kb-swing (16 kg)

Rounds: 8 + 10 reps
Den här var riktigt flåsig och nåt skräp har jag nog i kroppen för jag hade fasen svårt att andas där nånstans i varv 6 så fick dra ner lite på tempot, men i ärlighetens namn hade jag nog inte klarat mer än 9 rundor ens en bra dag.

Puls ca 165 :-D svettigt som tusan och hår i ansiktet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina