söndag 10 juni 2018

24:3 50 minuter svettfest på gjuteriet!

Rise and shine it is workout time! På med favvotightsen (det är ju ändå söndag!) och brum brum iväg!

Coach idag var Gerry och då brukar det bli riktigt roligt och varierat och så också idag! Söndagar är ju team-wod och idag team om 4 och jag hamnade med det här grymma gänget! (ja fem, vi hade en avbytare ;-)  )


Så med Timecap om 50 minuter så gjorde vi totalt 4 olika AMRAPs där rodd om 2500 meter var brytpunkten (totalt alltså 10000 m rodd i laget).

(mina anpassningar inom parentes, jag hade 8/16 kg kettlebell utom i sista där jag fick gå ner till 6kg)

Person 1: Rodd
Person 2: "wod"
Person 3: Löpning (airbike)
Person 4: Vila

Så, dom 4 olika "woddarn" vi körde var

1. 12 Svingar, 7 boxjump (boxsteps), 5 wallballs
2. 12 kb snatches, 7 goblet (airsquat), 5 pullups (jumping pullups)
3. 12 kb-marklyft, 7 K2E, 5 burpee boxjump (burpee step over)
4. 12 pressar, 7 thrusters, 5 GTOH (snatches)

vi var klara mellan 46 och 47 minuter och det var ett riktigt roligt och lagom hårt pass! Jag försökte hålla tempo om 2-2.20 på rodden för lagets skull men det höll inte riktigt hela intervallen, sista 10-15 sekunderna tappade jag ner till 2.20-2.30. Jag behöver bättre roddteknik!

Nu är jag redo att "fånga" resten av dagen med pool-häng och relax innan jag återvänder till verkligheten i morgon! PUSS på er fina team-kompisar, det HÄR gjorde vi förbaskat bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina