tisdag 12 juni 2018

25:2 Scaled Open 18.1 och en jävligt jobbig "liten" woddajävel som avslut

Hade med mig rookien idag igen och jag tänker ju att jag ska försöka lära honom så mycket jag kan om den här underbara världen så idag tänkte jag bjuda på en "open"-wod och efter lite googlande så landade jag på 18:1. Skalad såklart.

Jag gjorde den faktiskt skalad i min åldersgrupp, med knee-raises och 10 kg hantel. Erkänner mig ett uns imponerad av mig själv! 4 varv nästan precis klarade jag!

Open 18:1 Scaled

20 Min AMRAP of
8 knee-raises
10 dumbbell hang clean and jerks 10 kg

12-cal. row

Jag var lite trött efter det men jag hade lite mer planerat, nu har jag och rookien gjort AMRAPS och 21-15-19 men ännu inte "RFT"-woddar så jag gjorde en variant på Open 17.5 som blev

10 RFT (rounds for time) of
9 Thrusters
90 SU (single unders)

Scaled i min åldersgrupp skulle den varit med 20 kg vikt och 35 single unders, jag hade "bara" 15 kg och jag hade nog fått "no rep" på 80% för mitt knä tillåter inte tillräckligt djup, men ändå. Jag erkänner mig lite mer imponerad av mig själv. Faktiskt! Tid: 25.30

Men nånstans mitt i andra wodden funderade jag på vilken idiot som hade satt ihop det här... jomensåatt, det var ju jag :-D :-D  Men sen så vips var det sista varvet och YES, där satt den! Tog några minuter att hitta normal andning men sen så ;-)

Nä, rookien fastnar fortfarande inte på bild ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina