fredag 22 juni 2018

26:1 Midsommar - The crossfit way!

Älskade underbara Gjuteriet och alla dess fantastiska personligheter! Nu på sommaren utökas vi dessutom med nya vänner från när och fjärran, sommarsemesterort som vi är! Så idag var nog mer än halva rummet fyllt av nya människor! Mer kärlek, mer skratt, mer svett! Hejja oss!!

Dagens team var jag och 3 gäster (Helene, Thomas och Linus(?) - med ursäkt för stavningsmissar ;-)  )

Tre tävlingsmänniskor och så jag  :-D :-D 

Lekledare idag var Marie och detta var vad hon satte oss på:;


Låt mig tolka åt er ;-)

Först dans kring midsommarstången med "små grodorna" i nån slags technovariant och lite anpassade rörelser som kanske mer liknade "jag är inte rädd jag kan flyga" än grodor :-D (https://open.spotify.com/track/5uQ5VI28ji1cGgR3qiGVJz)  

Sedan gemensamma födelsedagsburpees för Eva (blev typ 3 var, tack för det Marie, jag funderade på om du skulle låta oss göra alla var och en... :-p  ) 

Följt av Jenka-mask i två lag där vårt lag hade en utmärkt kapten som ledde oss till en 2-0-seger :-D  

Dags för Woddajäveln ;-) idag i lag om 4 (se ovan för mina teammates) där vi delade i två "cirklar"

P1 och P2 Gick ett varv runt parkeringen med KB, en mellan sig och en i varje ytterhand. Blev rätt tungt efter tag trots en egentligen modest vikt! 

Samtidigt körde P3 och P4 en medboll-cirkel om:
10 toss-kast
10 burpees mot boll
10 cowboy squats (med boll ovanför huvudet)
10 kompissitups
10 squat-lobb
Spring runt huset hand-i-hand med bollen

Byte när båda var klara. Vi klarade 12 varv och 24 reps och blev nog tvåa tror jag. Tur för mina kompisar att jag inte drog ner dom helt till botten :-D 

Till sist bjöd boxen på jordgubbar och kaffe! MUMS! 

Har jag sagt att Gjuteriet är stans bästa träningsanläggning? Varför är du inte där? Kom och joina oss, vi har så jäkla roligt tillsammans! (nej, jag får inte betalt för att säga det :-D ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina