söndag 24 juni 2018

26:3 Alltid på en söndag - teamwod!

Plötsligt händer det, jag sover mer än 4 timmar i sträck och vaknar och är inte komatrött! Pigg är jag inte men varje steg och muskelrörelse är i alla fall inte en kamp, så hyggliga förutsättningar för en bra team-wod med coach Marie idag!

Ett roligt upplägg i team om 2 och 4 "ronder" om 10 minuter och jag teamade med bästa Eva! 💓 Riktigt roligt, och tungt och jag fick anpassa lite för min axel är ärligt talat inte alls med i matchen nu. Kunde inte göra armhävningar i andra ronden utan bytte till liggande bröstpressar (med 6 kg hantlar.... 😕😏)  och eftersom jag inte kan gå över boxen med meniskknät först så gjorde jag som jag brukar att jag gör hälften steg med det friskaste knät och gör enbensböj mot box med det dåliga, så får jag rehab på köpet! #fiffigtmarina


Upplägget var:
A ➤ medboll-cirkel i par med:
10 sidokast
10 toss
5 situps
5 situps från brygga
5 toes to ball
(bollhållare 1 rond var)

B ➤ Sedan varsin "egen" cirkel där vi bytte efter varje rond
b1:
12 armhävningar
8 Pressar
4 box-over med hantlarna

b2:
12 utfall
8 snatches
4 HSPU (skalad som sittande pressar för oss)

Så:
Rond 1 och 3
Person 1: Amrap Boll i A och sedan B1
Person 2; Amrap bollhållare i A och sedan B2
Rond 2 och 4
omvänt.



Igår gjorde jag också mitt bidrag till Styrkebyråns "lyft en liten släkting" och gjorde marklyft med storebror 💪😂resultatet finns på min insta (marinafbg) 😂 tekniskt sett en katastrof men ärligt så är han lätt som en fjäder så ingen fara för ryggen, lovar!

2 kommentarer:

  1. Kul med crossfit och bra kämpat! Hälsar Anna o (också styrkebyråare)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hittade verkligen "hem" när jag hittade crossfit, passar mig och mitt psyke perfekt!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina