fredag 25 januari 2019

2019:4:1 Om 12 dagar av jävelskap - en variant på en klassiker

Idag kände jag inte av knät och den där läskiga instabila känslan har gett med sig så då bestämde jag mig för att åka och wodda lite, och tacka alla gudar jag inte tror på för att det faktiskt verkar som om menisken fortfarande är hel.... ✌👍.

Idag stod Eva för coachandet och jag teamade ihop mig med Janne och på menyn stod en variant på en klassisk wod "12 days of christmas". Varianten var bra den, originalet är lite väl tufft för nån med mina skador men den här gick toppen!

Jag tänkte dock inte ta några risker idag så jag körde med bebisvikter passet igenom, jag lär ha träningsvärk i morgon ändå 😨. Jag hade 15 kilo på stången, 8 kg på bulgarian bag och goblet squat, 12 på kb-swingarna, gjorde ringrodd och inte pullups, inga hopp på lådan.

12 days... är ett pyramidpass där man lägger på en övning varje varv. Varv 1 gör man alltså övning 1, varv 2 övning 1 och 2 (övning 2 är 2 reps osv), 3, 123 osv. Den körs i team med "You go I go", dvs  man gör ett varv och vilar sedan medans kompisen gör sitt varv. Båda gör alla varv.

1. Front Squat
2. Push press
3. Thruster
4. Pullups (ringrodd)
5. Deadlift
6. Boxjump
7. Toes-to-bar (knee raises)
8. BB snatch
9. Burpee over bar
10. Goblet squat
11. Wallballs
12. KB-swing

Vi hade en ursprunglig timecap på 30 minuter då var jag och Janne på 10. Vi fick fem minuter till och då struntade vi i vilan och körde så fort vi orkade. När även den tiden var slut var jag på 9 i sista varvet och då kändes det fånigt att inte köra klart så det gjorde vi, Janne och jag. Tiden var nånstans mellan 40 och 45 minuter. Sen var vi ganska trötta. 😀😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina