fredag 11 januari 2019

2019:2:2 Om svårflörtade wod-kompisar #ingenjävladiscoträning

Fredagswod med coach Garry vid rodret och på tavlan stod det teknik i Split Jerk. Alltså en "stöt" men där man landar under stången med ett ben framåt och ett bakåt. Vitsen är att man ska hoppa in under stången istället för att lyfta upp den, och på det sättet "tjäna" kilon. Det här är inte min bästa gren ;-) men coachen sa att min position med stången i slutläget var okej! Framsteg!

Jag körde med 20 och 22.5 kg i själva styrkedelen där vi körde 3 reps varannan minut i 8 minuter, dvs 5x3. Det blir ju lite vila mellan seten då och det är ju fredag och coachen spelade en trallvänlig blandning av 80-talshits. Enligt mina wodkompisar hade jag överskottsenergi men ärligt liiiite tråkigt av er att inte dansa loss till Chesney Hawks "The one and only" tycker jag 😜 jag menar det är ju bara fredag en gång i veckan ju!


Vi avslutade med en liten AMRAP på 12 minuter där jag bytte hopprep mot boxstep så min wod var

10 boxstep
10 alt DB Snatch
10 Burpee over DB

Jag gjorde 5 varv. Axlarna började faktiskt bråka halvvägs och jag fick problem att ta mig upp ur burpeesarna utan smärta. Jag blev trött och svettig ändå så det gjorde inget! 

Knät har varit okej idag, efter gårdagens boxning men jag har varit trött i ryggen och i axlarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina